Strona główna   co nowego? ile zyskasz? pytania ciekawostki o nas galeria kontakt  
• schemat instalacji LPG
• wizualizacja zasilania LPG
• sekwencyjny wtrysk
• wtryskiwacze gazu
• panel sterujacy
• reduktor gazu
• zbiornik gazu
Co nowego?
VIALLE LPdi - system do silników z wtryskiem bezpośrednim
LPdi to najbardziej zaawansowany na świecie system LPG, skonstruowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Vialle jest pierwszą firmą, która osiągnęła pełny sukces opracowując niezawodną technologię wtrysku gazu w fazie ciekłej poprzez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. Rozwiązanie to pozwoliło zachować parametry pracy i wydajność silnika. System LPdi używa większości oryginalnych wysokociśnieniowych komponentów paliwa – wszystkie te elementy uzyskały certyfikat zgodności z rozporządzeniem EC 67-R01. W porównaniu z innymi rozwiązaniami wtrysku bezpośredniego czas amortyzacji systemu LPdi jest znacznie krótszy, gdyż jest on jedyną instalacją, w której silnik w całym zakresie swojej pracy zasilany jest gazem.

Kluczowym elementem systemu LPdi jest opatentowany Rozdzielacz Paliwa FSU (Fuel Selector Unit), który pozwala na płynne przejścia pomiędzy benzyną a gazem. Kieruje on wybrane paliwo do oryginalnej pompy wysokociśnieniowej silnika, gdzie przed wtryskiem do cylindrów zostaje ono sprężone powyżej 100 bar. Wyjątkową cechą systemu LPdi jest rozruch samochodu bezpośrednio na gazie. W każdym momencie możemy wybrać dowolny rodzaj paliwa, LPG lub benzynę.
Sterownik KME Nevo
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej zaprojektowany do zastosowania w samochodach posiadających zawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną OBD2, EOBD z katalizatorem i sondami Lambda. Zachowuje normy emisji spalin - także EURO 5.
NEVO – najnowszy sterownik firmy KME
Firma KME wprowadziła do sprzedaży nowy polski system sekwencyjnego wtrysku gazu dla silników z pośrednim wtryskiem benzyny. Nowy system sekwencyjnego wtrysku gazu NEVO jest zupełnie nowym projektem i nie jest kontynuacją poprzedniego G3.
NEVO – jest w obecnym momencie najbardziej zaawansowanym sterownikiem sekwencyjnego wtrysku gazu w Europie i łączy najlepsze rozwiązania techniczne. Premiera w wersji 4 cylindrowej odbyła się w lipcu 2011 

Najważniejsze funkcje systemu NEVO:

  • Prosty interfejs użytkownika oraz prosta konfiguracja i kalibracja systemu.
  • Duże możliwości systemu pozwalające na ustawienie systemu w zaawansowanych autach i na rozwiązanie trudnych problemów bez konieczności zmian na inną wersję systemu.
  • Całkowicie nowe innowacyjne mechanizmy zarządzania dawką gazu.
  • Sercem systemu jest nowy dwurdzeniowy mikrokontroler dla branży motoryzacyjnej.
  • Aktualizacja oprogramowania sterownika za pomocą oprogramowania na PC.
  • Tryb automatycznego strojenie systemu
  • Mała obudowa wykonana ze specjalnego tworzywa
  • Nowy Panel kierowcy z wbudowanym buzzerem i z funkcją automatycznego dostosowywania jasności świecenia diod w zależności od natężenia światła, wyświetlania kodów błędów oraz czasu do przełączania i wieloma innymi użytecznymi funkcjami.
  • Zaawansowany system diagnostyki.
  • Rozbudowany rejestrator.
  • Adaptacja wg map w całym zakresie obrotów z możliwością douczania
  • Automatyczne ustawianie parametrów silnika, autokalibracja
  • Nowa autokalibracja zapewniająca całkowite zestrojenie systemu dzięki uwzględnieniu charakterystyki wtryskiwaczy gazowych oraz inteligentnej interpretacji informacji na biegu jałowym
  • Korekta na przyspieszanie
  • Dodawanie benzyny przy pracy na gazie w sytuacjach ekstremalnych
  • Możliwość podania wtrysku gazu do dwóch cykli wcześniej niż nastąpi wtrysk benzyny eliminuje to problemy z samochodami które lekko szarpią podczas ruszania lub przyspieszania
  • Rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych
  • Strategie dla trybu cut-off
  • Pełna gama strategii z automatycznym powrotem na gaz.
  • Możliwość awaryjnego rozruchu silnika na gazie.
  • Możliwość odczytu czasu pracy sterownika na benzynie i na gazie.

Stosowanie systemu NEVO z wtryskiwaczami typu HANA lub KEIHIN zatarły się różnice między paliwem benzynowym a LPG -  szanse się wyrównały.